De ombudspersoon van de Duitstalige Gemeenschap van België
Een bemiddelaar tussen de burger en de overheid
De ombudspersoon kan bemiddelen tussen de burger en het bestuur.
De burger heeft de mogelijkheid uw standpunt te verklaren.
De burger heeft de mogelijkheid uw standpunt te verklaren.
Door de analyse en de bundeling van de verschillende individuele situaties probeert men op lange termijn de werking van de inrichting te verbeteren.
De ombudspersoon treedt bemiddelend op bij een klacht tegen een beslissing of een aanpak
van een overheidsinstelling of van een gemeente of een OCMW van de Duitstalige gemeenschap :
van de onderwijsinstellingen in de Duitstalige Gemeenschap
van de volgende verzorgingsinstellingen in de Duitstalige Gemeenschap
één van de volgende instelling in de Duitstalige Gemeenschap:
Als u niet precies weet welke instelling in de Duitstalige Gemeenschap verantwoordelijk is, kunt u uw probleem in de volgende lijst vinden:
De ombudspersoon is niet verantwoordelijk voor deze klachten:
- via federale, regionale of buitenlandse autoriteiten.
- via ziekenhuizen
- over autonome bedrijven zoals de spoorwegen of het postkantoor.
- bij privégeschillen.
Wie kan een klacht indienen?
- een burger
- een bedrijf
- een vereniging
Ben je nog niet zeker wie daadwerkelijk uw klacht onderzoeken kan?
Ga gewoon op zoek naar onder http://www.ombudsman.be/de.
U kunt contact opnemen met de Consumentenbescherming Centrum in Eupen als u problemen heeft met uw verhuurder of huurder of uw energie- of telefoonprovider. https://verbraucherschutzzentrale.be
de ombudspersoon

De ombudspersoon is er om in een vertrouwelijke omgeving naar U te luisteren. Ze is aan het beroepsgeheim onderworpen. Haar prestaties zijn kosteloos.

De ombudspersoon is uw partner voor een in onderlinge overeenstemming genomen en buitengerechtelijke oplossing van uw geschill met een bestuur

Zij ziet haarzelf als een onafhankelijk en neutraal bruggenbouwer en zet zich in voor een hervatting van de dialoog tussen u en de beheersautoriteit.
Bel !
De ombudspersoon heeft een gratis nummer.
telefoon: 0800 98759
Je kan de Ombudsdienst telefonisch bereiken van
maandag von 13:30 tot 16:30 Uhr, dienstags von 9 tot 12 Uhr, freitags von 09 tot 12 Uhr.
Als ze niet onmiddellijk reageert, kan het mogelijk zijn dat ze een gesprek voert of een vergadering bijwoont. Ze neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Buiten mijn kantooruren kunt u op een boodschap op de telefoonantwoordapparaat spreken of een email schrijven. De ombudsvrouw zal zo snel mogelijk contact met U opnemen.
of gebruik het online formulier: https://www.dg-ombudsdienst.be/nl/klachtenformulier.htm
Ombudsdienst der Deutschsprachigen Gemeinschaft