Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
Def:/hint /nl
startpagina - Ombudsdienst Ostbelgien
Webinar: Er is altijd een ombudspersoon die je kan helpen!
Ombudsman.be, het Belgisch netwerk van ombudsmannen, organiseert een webinar voor maatschappelijk werkers in gemeenten, OCMW's en lokale verenigingen. Dit webinar vindt plaats op donderdag 10 oktober 2024, de Internationale Dag van de Ombudsman 


Een probleem met een bank, een energieleverancier, een telecomaanbieder, een openbare dienst, een pensioen, een subsidie, verzekeringen, belastingen ...
Dit zijn allemaal situaties waarmee mensen die een maatschappelijk werker om hulp vragen soms geconfronteerd worden. Als ze er met de betrokken instantie niet uitkomen, is er altijd een ombudspersoon die hen kan helpen.

 In het webinar op 10 oktober geven we meer informatie over hoe we werken en hoe je contact met ons kunt opnemen.


Donderdag 10 oktober 2024, van 13:00 tot 14:00 uur (in het Frans).
Donderdag 10 oktober 2024, van 11.00 tot 12.00 uur (in het Nederlands).

Registratie:
 Deelname aan het webinar is gratis. 
Je kunt je inschrijven voor de sessie via de link in het Frans of in het Nederlands. 
De dag voor het webinar ontvang je een link om deel te nemen. 
Het webinar wordt ook opgenomen, we plaatsen de link op onze website.

https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=n0iLC7Nay06LCnfHohOPPH04W3sWwndGi1bCSo9vHudUM0FORVQyTlRDMVRNVEpTMDA5VEZGQVhUQS4u&route=shorturl

Anmeldelink des Seminars auf Niederländisch

K1VI9L

De ombudspersoon van de Duitstalige Gemeenschap van België

Een bemiddelaar tussen de burger en de overheid

De ombudspersoon kan bemiddelen tussen de burger en het bestuur.
De burger heeft de mogelijkheid uw standpunt te verklaren.
Door de analyse en de bundeling van de verschillende individuele situaties probeert men op lange termijn de werking van de inrichting te verbeteren.

De ombudspersoon treedt bemiddelend op bij een klacht tegen een beslissing of een aanpak

van een overheidsinstelling of van een gemeente of een OCMW van de Duitstalige gemeenschap :
van de onderwijsinstellingen in de Duitstalige Gemeenschap
één van de volgende instelling in de Duitstalige Gemeenschap:

De Ombudspersoon is niet verantwoordelijk voor deze klachten

  • bij klachten die de federale, regionale of buitenlandse autoriteiten
  • Over ziekenhuizen
  • de autonome economische overheidsbedrijven (NMBS, De Post, ...) aangaan.
  • in particuliere geschillen.
In dat geval stuurt de ombudsvrouw automatisch de klacht aan de bevoegde ombudsdienst door.

Wie kan een klacht indienen?

  • elke burger
  • elk bedrijf
  • elke vereniging
Iedere natuurlijke persoon, rechtspersoon of feitelijke vereniging kan een klacht bij de ombudsvrouw indienen. De nationaliteit, woonplaats of zetel doet er niet toe.

Ben je nog niet zeker wie daadwerkelijk uw klacht onderzoeken kan?

Ga gewoon op zoek naar onder http://www.ombudsman.be/de.
U kunt contact opnemen met de Consumentenbescherming Centrum in Eupen als u problemen heeft met uw verhuurder of huurder of uw energie- of telefoonprovider. https://verbraucherschutzzentrale.be

de ombudspersoon

QLQWMC
De ombudspersoon is er om in een vertrouwelijke omgeving naar U te luisteren. Ze is aan het beroepsgeheim onderworpen. Haar prestaties zijn kosteloos.
1919K3
De ombudspersoon is uw partner voor een in onderlinge overeenstemming genomen en buitengerechtelijke oplossing van uw geschill met een bestuur
Y8HULY
Zij ziet haarzelf als een onafhankelijk en neutraal bruggenbouwer en zet zich in voor een hervatting van de dialoog tussen u en de beheersautoriteit.

Bel !

De ombudspersoon heeft een gratis nummer.

telefoon: 0800 98759
Je kan de Ombudsdienst telefonisch bereiken van maandag von 13:30 tot 16:30 Uhr, dienstags von 9 tot 12 Uhr, freitags von 09 tot 12 Uhr. Als ze niet onmiddellijk reageert, kan het mogelijk zijn dat ze een gesprek voert of een vergadering bijwoont. Ze neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Buiten mijn kantooruren kunt u op een boodschap op de telefoonantwoordapparaat spreken of een email schrijven. De ombudsvrouw zal zo snel mogelijk contact met U opnemen.
Ombudsfrau
Platz des Parlaments 1
4700 Eupen
telefoon: 0800 98759
Web: www.dg-ombudsdienst.be
Email: