Een probleem met een bank, een energieleverancier, een telecomaanbieder, een openbare dienst, een pensioen, een subsidie, verzekeringen, belastingen ...
Dit zijn allemaal situaties waarmee mensen die een maatschappelijk werker om hulp vragen soms geconfronteerd worden. Als ze er met de betrokken instantie niet uitkomen, is er altijd een ombudspersoon die hen kan helpen. In het webinar op 10 oktober geven we meer informatie over hoe we werken en hoe je contact met ons kunt opnemen.
Donderdag 10 oktober 2024, van 13:00 tot 14:00 uur (in het Frans).
Donderdag 10 oktober 2024, van 11.00 tot 12.00 uur (in het Nederlands).
Registratie: Deelname aan het webinar is gratis. Je kunt je inschrijven voor de sessie via de link in het Frans of in het Nederlands. De dag voor het webinar ontvang je een link om deel te nemen. Het webinar wordt ook opgenomen, we plaatsen de link op onze website.
https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=n0iLC7Nay06LCnfHohOPPH04W3sWwndGi1bCSo9vHudUM0FORVQyTlRDMVRNVEpTMDA5VEZGQVhUQS4u&route=shorturl
Anmeldelink des Seminars auf Niederländisch
De ombudspersoon van de Duitstalige Gemeenschap van België
Een bemiddelaar tussen de burger en de overheid
De burger heeft de mogelijkheid uw standpunt te verklaren.
De ombudspersoon treedt bemiddelend op bij een klacht tegen een beslissing of een aanpak
De Ombudspersoon is niet verantwoordelijk voor deze klachten
- bij klachten die de federale, regionale of buitenlandse autoriteiten
- Over ziekenhuizen
- de autonome economische overheidsbedrijven (NMBS, De Post, ...) aangaan.
- in particuliere geschillen.
Wie kan een klacht indienen?
- elke burger
- elk bedrijf
- elke vereniging