De Ombudspersoon is niet verantwoordelijk voor deze klachten
bij klachten die de federale, regionale of buitenlandse autoriteiten
de autonome economische overheidsbedrijven (NMBS, De Post, ...) aangaan.
voor gemeentelijke verenigingen en privaatrechtelijke instellingen met een publieke taak, in die gemeenten of OCMW lid zijn.
in particuliere geschillen.
In dat geval stuurt de ombudsvrouw automatisch de klacht aan de bevoegde ombudsdienst door.
Wie kan een klacht indienen?
elke burger
elk bedrijf
elke vereniging
Iedere natuurlijke persoon, rechtspersoon of feitelijke vereniging kan een klacht bij de ombudsvrouw indienen. De nationaliteit, woonplaats of zetel doet er niet toe.
Ben je nog niet zeker wie daadwerkelijk uw klacht onderzoeken kan?
U kunt contact opnemen met de Consumentenbescherming Centrum in Eupen als u problemen heeft met uw verhuurder of huurder of uw energie- of telefoonprovider. https://www.vsz.be
de ombudspersoon
De ombudspersoon is er om in een vertrouwelijke omgeving naar U te luisteren. Ze is aan het beroepsgeheim onderworpen. Haar prestaties zijn kosteloos.
De ombudspersoon is uw partner voor een in onderlinge overeenstemming genomen en buitengerechtelijke oplossing van uw geschill met een bestuur
Zij ziet haarzelf als een onafhankelijk en neutraal bruggenbouwer en zet zich in voor een hervatting van de dialoog tussen u en de beheersautoriteit.
Bel !
De ombudspersoon heeft een gratis nummer.
telefoon: 0800 98759
Je kan de Ombudsdienst telefonisch bereiken vanmaandag von 09 tot 12 Uhr, dienstags von 14 tot 16:30 Uhr, freitags von 09 tot 12 Uhr.Als ze niet onmiddellijk reageert, kan het mogelijk zijn dat ze een gesprek voert of een vergadering bijwoont. Ze neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Buiten mijn kantooruren kunt u op een boodschap op de telefoonantwoordapparaat spreken of een email schrijven. De ombudsvrouw zal zo snel mogelijk contact met U opnemen.